Sunday 19 February 2012

KL City Tour : Pilot for a day

Isteri saya memenangi tempat ke-2 untuk pertandingan Cadbury: dedication for the love one di mana dia menghantar dedikasi untuk saya.Hadiah yang dimenangi bernilai RM1500 tetapi kita hanya boleh menebus pengalaman dari pengalaman yang disediakan seperti limosin untuk satu hari, candle light dinner di Carcosa Seri Negara, paintball,menaiki helikopter dan sebagainya.Kami telah memutuskan untuk cuba pengalaman Macaroon tea time,couple massage and KL city tour : pilot for a day.Saya diberi pilihan untuk mengawal kapal terbang di atas tanah, sejurus selepas terbang dan sepanjang tour sehingga sebelum landing.Saya rasa 2 pengalaman pertaman tidak akan membuat anda teruja kan?Jadi di bawah saya ada sertakan gambar yang saya ambil ketika tour tersebut.


 Cuaca hari tu memang sangat best

Muka excited..lol

Sky Park @ Subang Airport

 Like a G6

Kapal terbang ringan kami

 Berlagak macam pilot(serius tak tahu yang pilot kapal terbang ni akan bagi saya yang drive)

 Contol panel

 Close up control panel

 betul-betul sebelum lift off

 KLCC & KL Tower

 Masjid Negara

 Istana Negara baru









 Touchdown



 G6 kami dah siap untuk lift off..hahahahaha..yerlah tu..mimpi jerla..





Akhir sekali, walaupun tidak berkaitan gambar di atas,gambar ini diambil selepas touchdown, saya perlu memberi kredit kepada isteri saya kerana ini adalah percubaan pertama menggunakan Nikkor 50mm saya, lensa manual 1.4mm yang tidak mempunyai auto focus dan dia perlu fokus secara manual. boleh tahan kan? .....


Untuk versi Bahasa Inggeris(English),sila klik di pautan(link) yang disediakan dibawah :
KL City Tour : Pilot for a day

No comments:

Post a Comment