Thursday 16 February 2012

Midnight Mayhem

Agak lama saya tidak memuat naik apa-apa gambar baru dan post baru. Agak sibuk dengan peranan baru saya di tempat kerja saya. Naik pangkat, woot woot! .. Hahahaha.. ok kembali kepada mengapa anda berada di blog ini,mestilah sebab nak tengok gambar kan?.. ini satu shot slowshutter yang saya ambil agak lama dahulu .. cubaan pertama untuk buat selective colour(penyuntingan warna terpilih) yang saya belajar dari Youtube (self taughtla kononnyer .. lol) .. 2 perkara yang perlu dijelaskan di sini .. 


1. sebelum saya shot gambar ini .. saya jarang melihat mana-mana jurugambar lain shoot dari angle ini tetapi selepas gambar ini .. ia berada dalam kebanyakan majalah.. hmm .. tertanya-tanya mengapa,kebetulan ke?.. 


2.Abang saya berkata ini merupakan hasil kerja jurugambar lain ..tolong sikit..shot ini diambil oleh saya sendiri.. ketika outing dengan partner-in-crime saya,Farid dan editing memerlukan sekitar 2-3 jam (tangan saya kekejangan selepas itu kerana saya menggunakan mouse sahaja dengan software ADOBE Photoshop CS5 ..




Untuk versi Bahasa Inggeris(English),sila klik di pautan(link) yang disediakan dibawah :
Midnight Mayhem

No comments:

Post a Comment